Inväntar ivrigt din definition

Hej. Här är jag. En av hjärnorna bakom denna den nya tyckonomins fräschaste gratiskoncept: Bakjour. Jag är en tyckare. En kännare. En skribent. En medieprofil. En neojournalist. Och jag har lunchat med Fredrik Virtanen.

Journalistik för mig är givetvis neojournalism. Och neojournalism är allt. Det är svältande barn på Afrikas Horn (Jag har ett socialt samvete. Inte sällan länkar jag till Röda Korset). Men neojournalism är mer än så! Det är att ha koll, känna vibben, ha fingret i luften och sleven i grytan, vända kappan efter vinden. Att luncha med Fredrik Virtanen.

Det blåser nya vindar nu. Gubbarna på gammelmediastolarna får passa sig! De medelålders männen ger plats för oss lite yngre män vid bufféborden. Det är ju evig vår i luften och rosén räcker inte till alla. Vi hatar inte gubbarna, inte alls. Vi står för det nya – men de har ju varit med och banat vägen. Jag har ju trots allt lunchat med Fredrik Virtanen.

/ Medieprofil

Kommentera

