Gustav Fridolin slutar twittra!

I år har Gustav Fridolin gjort succé i svensk rikspolitik och på sociala medier. Men nu verkar lyckan ha vänt och Gustav har slutat twittra. Snabbt gjorde han succé med sina kvicka och humoristiska små hälsningar på 140 tecken. Men nu tycks Twitter-kärleken ha svalnat för Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin, 28.

I sin twitterbio skriver han till sina 4558 followers:

”Hej, För tillfället använder jag inte twitter aktivt, ta gärna kontakt med mig på min officiella facebooksida istället! (se länk ovanför)”

Förklaringen får man i hans sista tweet:

”känner sig hedrad över valberedningens förtroende. Jag har inte fått kläm på twitter, besök hellre min officiella facebooksida!”

Gustav har tidigare hyllat Twitteroch dess användare för att de gett honom tillbaka livslusten. Men nu har han slutat med Twitter – eller åtminstone tagit en paus.

#Bakjour har försökt nå Gustav Fridolin utan resultat.

Lämna en kommentar