Älska mej

UPPDATERAD: Författaren @unnidrougge reagerar starkt på @provocerar:s första blogginlägg:

”Hjälp – det inlägget gjorde mig YR!”

Hej alla!!!!!
Alltså vissa videobloggar, men det är så himla 2008. Den här grejen “text” känns mer typ “raka rör” och sån är jag. Raka rör och ärlighet kan man säga är “min grej”. Jag är en sån som man antingen älskar eller hatar.

För några veckor sen frågade @kallekarlsten mig om jag ville vara med i deras nya projekt #bakjour. Javisst sa jag, utan följdfrågor, eftersom jag tror på att fånga dagen, hoppa på tåget och rida på vågen. Och här är jag nu, med ett himla fint gäng. Jag har suttit och funderat på vad jag kan prestera som är värdigt namnet ”nyskaparjournalism”. Jag kan ju inte en massa som dom andra sysslar med. Jag orkar inte kommentera politik, jag följer inte idol och vill folk vara nyktra losers en hel sommar så orkar inte jag sitta och skapa en ”diskussion”. Men så hittade jag en gammal mingelbild på mig och Patrick @ekwall och förstod att det här med media är mitt ÖDE. Samarbetet med #bakjour var MENAT.

Det är ju helt sjukt men jag är verkligen typ känd nu! Som tex komiker pga har en rätt kul blogg, och jag har också jättejättemånga följare på twitter. Helt knäppt, men jag tror att det är för att jag typ säger som det ÄR och såhära resonerar med sunt förnuft plus att jag är tjej och det är viktigt att andra tjejer kan se att man kan tycka grejer och vara feminist och så fastän man inte är ful. Tänker jag.

Jag är en växande humorprofil på nätet. Min twitterpersona @provocerar är megakänd i Stockholms innerstad, jag har vunnit pris och blivit lovordad av bland annat Robinson-Jesus och Sofi Fahrman.

Och det här med feminism är verkligen viktigt för mig, för att det är faktiskt skitdåligt med typ trafficking och våldtäkter och så, men det finns liksom på närmare håll! Som att en gång när en kille gjorde slut med mig och sa att jag var taskig mot han för att jag låg med hans kompis och jag ba fattade direkt: HÄRSKARTEKNIKER!!!! Och det tycker jag är så jävla osjysst och kränkande så att jag brinner verkligen för det hära med att visa andra tjejer att det är viktigt att de inte går på det. Och så. Så jag tänker att #Bakjour är ett jättebra sätt att nå ut till andra tjejer med det här viktiga budskapet! Trots att jag är typ enda tjej hittills, förutom @medieprofil som är lite både och.

Sen är det en viktig grej det hära med varumärken, för att jag brukar typ säga att man ÄR sitt varumärke eller att man ÄR ett varumärke eller hur det är. Eller en vara? Jaja, i vilket fall som helst så är man det. Och jag är ju vänster OCKSÅ fast jag känner att folk ibland inte respekterar min rätt att tycka precis vad jag vill och ändå definiera mig för att det är MIN RÄTT att definiera mig själv som kvinna och jag blir faktiskt kränkt om nån säger nåt annat.

En annan grej jag blir rätt kränkt över är att min feminism inte tas på allvar för att jag definierar feminism såhär: att vara kvinna och därför referera till allt man gör (från toabesök till shopping) som FEMINISTISKT. Och det är också orättvist och så himla förminskande. För att jag är till exempel en stark kvinna, och det är ett uttryck jag tycker är väldigt feministiskt. Alla mina förebilder är moderna, starka kvinnor: Pippi Långstrump, min farmor, Susanne Lanefelt, Antonia Ax:son Johnson och Imelda Marcos (OBS! Skofetischen. INTE politiken!).

Jag tvekar inte att göra kontroversiella ståndpunkter till mina, som att Bono borde bli chef för Världsbanken, att Alex Schulman borde få va kulturminister och att hon Ang Sung Pung eller va hon heter inte borde behöva va inspärrad i sitt hus (OBS! Jättestark kvinna!!!).

Och jag tvekar inte inför journalism, för att det är det nya nu. NEOJOURNALISM. Jag vill att ni ska bli arga och svettas och hata ihop med mig. På mig. För jag är @Provocerar, och jag @Provocerar.

Älskar er! Ses här på #Bakjour!!!!!

Kommentera

