@emanuelkarlsten slutar twittra öppet!

”Från och med idag slutar jag twittra”, skrev #ajour-grundaren @emanuelkarlsten i en tweet på förmiddagen, en tweet som troligen fick neoz worldwide att sätta latte machiaton i vrångstrupen.

När de sedan läste hans blogginlägg om saken kunde de dock andas ut. Han låser in sig, fram till 21 december, ”bakom en betalvägg – för Stadsmissionens skull”. Han skriver:

”… det räcker att se på statistiken i bilden här ovan för att förstå att jag på många sätt blivit beroende av mitt twitterkonto. Det är mitt främsta arbetsredskap! Varje dag använder jag det som min kanal till att skjuta ut länkar, nyheter eller trams. Men framförallt att prata och kommunicera med min omvärld [#neozforlife! red:s anm].”

Vi frågar oss dock: Varför inte över julafton?

/ @kallekarlsten

Kommentera

