SUPEREXTRA! Framtiden har sagt sitt – Björn Ranelid ny S-ledare!

I en historisk #bakjour-poll har neoz worldwide tagit ett minst lika historiskt beslut: Författargiganten, arketypen, vivören Björn Ranelid väljs idag av ett i stort sett enigt internet till ny partiledare för Socialdemokraterna. På en presskonferens som just nu direktsänds på Bambuser håller Ranelid ett tårögt brandtal, svällande av patos för livet och framtiden. Vi citerar:

”Jag simmar från stranden jag till stranden du i havet tidningen Vi. Ett antal satelliter finns i min själ, i min cyberrymd. Jag tar ner dem då och då, som vädermetaforer [subtil blinkning till finansminister Anders Borg, red:s anm]. Tittar om det regnar, snöar, om det är frost eller värme. Jag rör mig rastlöst till språkets och internets möjligheter, bäddar in mig själv på youtube och löper amok i frihetens öga, har du hört ett sånt språk? Nej, det är bara jag som säger så i hela Sverige. Om människan skulle veta hur fri hon är skulle hon darra som en hund inför en bloggbävning. Den, du. […]
Jag har heller aldrig stött på ett kvinnligt sköte som varit en social konstruktion. Förlora aldrig prostatan du har. Den är en av de bästa. Ingen annan har den. Bär ditt meme som den sista droppen twatten.”

Just nu tycks applåderna av manligt ådriga arbetarhänder i Sveriges svar på den ryska duman, Socialdemokraternas partistyrelse, aldrig vilja ta slut. Ranelid står likt en solariebrun fura, med det Strindbergska knullrufset på ända, och tar emot de stående ovationerna.

/ @kallekarlsten

Kommentera

