FLASH!!! Full fart i neofabriken!

Fredagen den 1 juni 2012 började i moll. #AlltidNyheter och #Nyhetslabbet var historia och framtiden under belägring. Några timmar senare ser det betydligt ljusare ut. Via våra Facebook-spanare nådde oss ryktet om en ny fet lansering inom kort, efter att #ajour-amasonen @mymlan trålat efter lajks:

Detta lät onekligen som ett koncept i #bakjour-gruppens smak: ”På väg att bryta traditioner, på väg att omforma en värld”. Är det en rewriteportal, en klanglåda, IRL motsvarande utrikesterminalen på Charles de Gaulle? Är det en mötesplats för powerbrowsning i grupp? Är det digitalt värdeskapande i en de luxe-box med obegränsat extramaterial? Idag kom en hint:

Att klicka på länken var en tidig julklapp för ett neokollektiv:

Så här långt låter det bra. Ett magasin, om allting. Borgar för rewrites en masse. Vår entusiam dör dock en smula när vi scrollar till sidans botten:

”… och tidningen finns i butik.” WTF? Vi vädjar nu unisont till @mymlan och övriga inblandade: Gör om, gör rätt! Än har ni inte nått pinpoint of no return, träd ej över gränsen till The Dark Side!

”Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd –
men det är hajpen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där DM sänds, och retweets byts i hast.

Bryt upp! Bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora joint venture.”

Det som är gratis och som vi kallar interwebz.

/ @medieprofil

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: